Unify, de alles-in-één Unified Communications oplossing

Het succes van elke onderneming – hoe groot of klein ook – hangt af van de efficiëntie van haar communicatie. KMO‘s/MKB‘s* worden steeds virtueler en hun werknemers steeds mobieler. Daarom neemt de uitdaging toe om onderling, met klanten en met partners verbonden te blijven. Volgens recent onderzoek van Unify worden werknemers overrompeld door de vele communicatie opties van tegenwoordig (van telefoon en e-mail tot fax, instant messaging en – natuurlijk – sociale media). Dit veroorzaakt frustratie en kan een grote impact hebben op de teamprestaties, de productiviteit en de klantenservice.

Communicatie kosten

Naarmate de communicatie opties toenemen en de teams virtueler worden, stijgen de reiskosten en de kosten om werknemers onderling en met klanten geconnecteerd te houden. Ondernemingen moeten vandaag effectieve communicatie in stand houden met een steeds groter aantal mobiele werknemers. Ze moeten thuiswerkers dezelfde tools en functies aanbieden als op kantoor en ze moeten nu de kosten dragen voor het beheer en de beveiliging van nieuwe BYOD-initiatieven (Bring Your Own Device). Bovendien stijgen de audio- en videoconferentie kosten als personeel op afstand en virtuele teams pogen samen te werken. En de integratie van al deze toestellen en technologieën in het netwerk resulteert natuurlijk in een grotere complexiteit en meer kosten. Tegelijkertijd worden klanten veeleisender. Ze willen zakendoen met ondernemingen – of dat nu is via een sociaal netwerk, webchat of per telefoon. De mate waarin bedrijven deze opties efficiënt kunnen aanbieden en de snelheid waarmee ze kunnen reageren op aanvragen, maken vaak het verschil tussen klanten binden of verliezen. Unified Communications (UC) biedt een oplossing voor deze uitdagingen.

Gebundeld antwoord

UC bundelt alle manieren waarop uw werknemers communiceren – zoals e-mail, telefoon, fax, instant messaging, video conferenties en web collaboration – en integreert ze op één plaats. U hoeft niet te schakelen tussen schermen, programma‘s, contactenlijsten, e-mailaccounts en allerlei andere kanalen die zelfs de eenvoudigste communicatie kunnen vertragen. Nu kunt u uw samenwerking kracht bijzetten en de prestaties van uw teams aanzienlijk verbeteren met een Unified Communications-oplossing van Siemens Enterprise Communications.

Een stap verder met uw bedrijf

De OpenScape Business X1,X3,X5 of X8 zijn specifiek ontworpen voor kleine en middelgrote bedrijven en beschikt over zeer uitgebreide en geavanceerde UC functionaliteiten in één betaalbare en beheersbare oplossing.  De OpenScape Business kan worden ingezet in alle omgevingen, of u nu nog beschikt over een traditionele omgeving of een IP omgeving, UC kan beschikbaar gemaakt worden voor alle medewerkers en zo kunt u in uw eigen tempo groeien naar een volledige IP georiënteerde telefonie oplossing.  De OpenScape Business omvat o.a. spraak- en conferentie services, voicemail, messaging, mobiliteit, een multimedia contact center en aanwezigheidsfunctie.

Meer voordeel

  • Geconvergeerd communicatieplatform
  • Analoge connectie, ISDN connectie en SIP connectie
  • Kostenbesparend dankzij IP-telefonie
  • Modulair systeem, uit te breiden met diverse features

Oplossingen Unify OpenScape Business

OpenScape Business levert spraak, UC, web collaboration, mobiliteit en naadloze integratie in kantoorapplicaties in een unieke, all-in-one oplossing voor het MKB met een of meerdere vestigingen. Het is de eerste oplossing in het nieuwe OpenScape Business portfolio, gebouwd op basis van de beste features van de bestaande Siemens HiPath 3000 en OpenScape Office MKB oplossingen. Bovendien biedt OpenScape Business klanten die nu OpenScape Office of HiPath 3000 gebruiken een eenvoudige en kostenefficiënte migratie naar UC, terwijl de investering in bestaande systemen wordt beschermd.

  • UC integratie, onafhankelijk van de infrastructuur.
  • Zowel bestaande en nieuwe TDM- en IP-toestellen kunnen gemigreerd worden naar het nieuwe platform.
  • Volledige voice over IP integratie.
  • Beschikking over eenvoudige UC-functionaliteiten. Door middel van het inpluggen van de “booster card” upgraden naar volledige UC-functionaliteiten.
  • Beheer via de webinterface.
  • Eenvoudige migratie van HiPath 3000 naar OpenScape Business met behoud van de meeste bestaande hardware en toestellen.
  • Schaalbaar tot 500 aansluitingen, in netwerken tot 1000 aansluitingen.

Op dedicated hardware of als software oplossing op een dedicated standaard server of VMWare omgeving.